یك متخصص تغذیه به افراد به ویژه زنان كه بیشتر در معرض پوكی استخوان هستند توصیه كرد با انجام ورزش‌های منظم و استفاده از مواد غذایی حاوی كلسیم و ویتامین D از بروز این عارضه پیشگیری كنند.
دكتر صداقت متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: استخوان‌ها و ماهیچه‌های بدن با انجام تمرین‌های ورزشی مناسب، تقویت می‌شوند، اما به شرطی كه در انجام حركات ورزشی تنوع و اصول رعایت شود چرا كه تكرار حركت ساكن و یكسان با ایجاد فرسودگی در اعضای بدن تاثیر عكس بر روی استخوان‌ها خواهد داشت.

وی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D و K نظیر سبزیهای پربرگ و سبز رنگ و روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون به تراكم و تقویت استخوان‌ها كمك می‌كند.

وی ماهی را نیز در پیشگیری از بروز پوكی استخوان موثر دانست و گفت: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی مكانیسم جذب كلسیم را در استخوان‌ها تنظیم می‌كند.

بنابراین مصرف آن به همراه مكمل كلسیم به نحو مطلوب از استخوان‌ها محافظت می‌كند.

وی یادآور شد: امروزه در جوامع مختلف افزایش سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار، دلیل شیوع پوكی استخوان شناخته شده است، چرا كه فسفات موجود در این آشامیدنی میزان دفع كلسیم را از بدن افزایش می‌دهد